czwartek, 6 maja 2010

Łódź dla dzieci

Czyli wyimek ze strony Kula.gov.pl - kultura dla dzieci w sieci - przygotowanej przez ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Zostałam zaproszona do przygotowania obrazków do rozwinięcia istniejącej już wcześniej strony. Zajęłam się Łodzią, Katowicami, Gnieznem, Białymstokiem, Zakopanem, Wieliczką, Kazimierzem nad Wisłą i Łańcutem. Obrazki posłużyły do przygotowania multimedialnych atrakcji - zabaw i prezentacji dla dzieci. Autorami efektu końcowego - layoutu i animacji jest firma K2 Internet. Zrobili kawał dobrej roboty, choć przyznam, że nie wszystkie obrazki zostały użyte tak, jak planowałam. Szkoda, że nie ma np. całej lokomotywy.
Ale załączam ją tu - dziś pokazuję przykładowe obrazki z Łodzi.


obrazek otwierający - coś w rodzaju syntezy Łodzi, bez dosłowności, ale i bez przekłamań

Wodnik czyli główny bohater - na tyle prosty, by mógł funkcjonować jako znak i by łatwo go było animować - na wstępie wychodzi ze studzienki kanalizacyjnej

"Ptasie radio" Tuwima

"Słoń Trąbalski" Tuwima

"Lokomotywa" Tuwima - "zawinęłam" ją tutaj, żeby się zmieściła

wagony, a w nich: słoń, niedźwiedź i dwie żyrafy,

świnie,

banany

fragmencik pejzażu lokomotywowego - szkoda, że go przemalowano na zielono...

obrazek do zabawy "znajdź wszystkie koła"

4 komentarze:

Daniel de Latour pisze...

Wodnik stanowi znakomity materiał na herb Łodzi.

Marta Bilecka pisze...

Jaka barwna jest nasza uć! Jestem takim widokiem mile zaskoczona ;}

Abz pisze...

Beautiful blog!!!!!!

anamarko pisze...

piękne ilustracje!